Ova kamerna scena bio je pokushaj da se ukljuche u moderna pozorishna strujanja, u evropskom smislu, za shto je trebalo izgraditi nove izrazhajne oblike glume. U tome se u znatnoj mjeri uspijevalo.
Shta je zapravo radila kamerna scena Studio 64 mostarskog Pozorishta od vremena kada je ta scena osnovana pa sve do danas?
Pripremila je chetrdeset sedam djela, izvela devet stotina pedeset pet predstava, koje je vidjelo sedamdeset hiljada devedeset i dva gledaoca. U okviru toga nekoliko jugoslavenskih praizvedbi domac'ih tekstova: Slovo ljubavi Stevana Raichkovic'a, Iskushenje Mirka Kovacha, Nokturno Aleksandra Obrenovic'a, Mjesechev poklon Djordja Lebovic'a, Tri gulivera Vladana Djordjevic'a, Pakao i raj u gradu M Svetozara C'orovic'a, Grozdanin kikot Hamze Hume, Vi ste na redu izvolite Ahmeta Obradovic'a i jedan tekst stranog autora Pred rajem nazhalost sada Rainera Wernera Fassbindera. Na Festivalu malih i eksperimentalnih scena u Sarajevu prikazane su u konkurenciji predstave Obzirna bludnica i Lisica i grozd 1960., te predstava Pakao u gradu M 1970. godine. Na Medjunarodnom festivalu glumca u Nikshic'u, Crna Gora 2000. godine sudjeluju sa predstavom Lekcija Eugenea Ionesca (glumica Maja Dzhelilovic' osvojila je nagradu za najbolju mladu glumicu Festivala).
Prouchavanje pojedinih aspekata djelovanja Narodnog pozorishta u Mostaru ostaje kao posao koji tek treba uraditi. Dubljem poniranju u sopstveno teatarsko iskustvo, njegovom potpunijem sagledavanju, prouchavanju i valoriziranju, na zhalost, nismo narochito skloni. Rezultati koje smo u tom pogledu ostvarili skromni su i nedovoljni. Morali bi, medjutim, biti mnogo vidljiviji i krupniji, jer nam je ukupni pozorishni razvoj, narochito u periodu poslije Drugog svjetskog rata, bogat i zanimljiv. Naravno, za sve to potrebni su i odredjeni preduslovi. Kad je rijech o Narodnom pozorishtu u Mostaru, dokumentacija o njegovom radu, kao i svi ostali prilozi smjeshteni u korice Monografije o ovom Pozorishtu, pruzhaju moguc'nost za analize, uporedjivanja, sinteze i ocjene.
Ako se obave struchno i meritorno, koristi od njih za dalja opredjeljenja i usmjeravanja u radu Pozorishta mogu biti velika.
Prema tome, ovim skromnim analitichko-informativnim prilogom posao nije zavrshen.
Naprotiv, on tek treba da pochne!
|