Ова камерна сцена био је покушај да се укључе у модерна позоришна струјања, у европском смислу, за што је требало изградити нове изражајне облике глуме. У томе се у знатној мјери успијевало.
Шта је заправо радила камерна сцена Студио 64 мостарског Позоришта од времена када је та сцена основана па све до данас?
Припремила је четрдесет седам дјела, извела девет стотина педесет пет представа, које је видјело седамдесет хиљада деведесет и два гледаоца. У оквиру тога неколико југославенских праизведби домаћих текстова: Слово љубави Стевана Раичковића, Искушење Мирка Ковача, Ноктурно Александра Обреновића, Мјесечев поклон Ђорђа Лебовића, Три гуливера Владана Ђорђевића, Пакао и рај у граду М Светозара Ћоровића, Грозданин кикот Хамзе Хуме, Ви сте на реду изволите Ахмета Обрадовића и један текст страног аутора Пред рајем нажалост сада Рајнера Вернера Фасбиндера (: Rainer Werner Fassbinder). На Фестивалу малих и експерименталних сцена у Сарајеву приказане су у конкуренцији представе Обзирна блудница и Лисица и грозд 1960., те представа Пакао у граду М 1970. године. На Међународном фестивалу глумца у Никшићу, Црна Гора 2000. године судјелују са представом Лекција Еугена Јонеска (: Eugène Ionesco; глумица Маја Џелиловић освојила је награду за најбољу младу глумицу Фестивала).
Проучавање појединих аспеката дјеловања Народног позоришта у Мостару остаје као посао који тек треба урадити. Дубљем понирању у сопствено театарско искуство, његовом потпунијем сагледавању, проучавању и валоризирању, на жалост, нисмо нарочито склони. Резултати које смо у том погледу остварили скромни су и недовољни. Морали би, међутим, бити много видљивији и крупнији, јер нам је укупни позоришни развој, нарочито у периоду послије Другог свјетског рата, богат и занимљив. Наравно, за све то потребни су и одређени предуслови. Кад је ријеч о Народном позоришту у Мостару, документација о његовом раду, као и сви остали прилози смјештени у корице Монографије о овом Позоришту, пружају могућност за анализе, упоређивања, синтезе и оцјене.
Ако се обаве стручно и мериторно, користи од њих за даља опредјељења и усмјеравања у раду Позоришта могу бити велика.
Према томе, овим скромним аналитичко-информативним прилогом посао није завршен.
Напротив, он тек треба да почне!
|