Мост - Индекс
Мост - Претплата
Здравко Михајловић: Стари мост [Повећај]

Индекс · Нови број · Архива · Тражи · Инфо · Линкови
Редакција · Претплата · Контакт

Број 176-177 (87-88 - нова серија)

Година XXIX јули-август/српањ-коловоз 2004.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Претходна · Садржај · Наредна

Златко Сердаревић
Сеад Владовић

XVII самостална изложба

Рођен 1955. године у Мостару. Самостални атеље отворио у Кујунџилуку 1974. године. Од 1986, усавршава школу зографије (иконографије) у Берлину, да би наставио 1994-1996. у Цириху (: Zürich) гдје остаје и ствара. Након повратка у Мостар 1999. год. отвара атеље и галерију.

Обављао је рестаурацију манастирских фресака и икона у Србији (Жича) и Црној Гори (Цетиње). Приватну школу сликарства за све узрасте отвара 5.10.2003. године у својој галерији у Мостару. Приредио низ самосталних изложби у европским градовима и једну колективну у Мостару.

Владовић припада кругу мостарских ликовних умјетника чија је карактеристика његовање поетског реализма. Његова перцептивна моћ успијева докучити и оне латентне складности и љепоте у предјелима херцеговачким препуним топлих колоритних валера који звонкошћу боја и форми магично привлаче његово биће.

Циклус Стари мост је покушај умјетника да открије тајновитост, савршеност и ванвременост овог величанственог и непоновљивог здања насталог у набоју креативне енергије мимара Хајрудина. Владовић са знатном дозом експресивности материјализује своје унутрашње стање, своју устрепталост, узбуђеност и одушевљење пред хармоничним визурама Старог моста око којега је саткана чипкаста бордура околних плочара интерполираних у природни амбијент сиво бијелог камењара шкрто прошараног драчом, кадуљом и вријеском.

Сеад Владовић

Сеад Владовић

Медитеран у коме се страсно живи искрсава у свој својој раскошности док лук Моста заробљава његову чаролију. Владовићев сањарски готово меланхолични менталитет постаје генератор поетичних снова из којих се рађају слике Моста у свим годишњим добима. Богатство различитих ракурса из којих се његово око усредсређује на Стари мост настаје из жеље да се проникне у његову унутрашњу љепоту. Прозрачна ведрина еманирана са ових платана указује на сликара који је заробљен савршеним човјековим дјелом – Мостом као симболом жеље да се полети у неистражене просторе и премости неосвојиво. Владовићева енергија има еруптивну снагу једнаку у радовима већих као и мањих формата што је примјетно пошто се и на њима исказује снажан гест и силовитост изљева његових страсти.

Концентрисање на мотив Старог моста није случајно, оно је прије свега проистекло из потребе да се открије његова тајновитост али и да се души обезбиједи радост због повратка моста у биће из којега је истргнуто. Зналачки контрастирањем тонова он успијева осликати атмосферу око Мостара и пренијети арому јужног поднебља гдје све врије од животности и страсног заноса. Слике су настале у стању ексклузивитета емоција и оне се тако доживљавају. Владовић нам подастире радове који се обистињују изнутра. Наиме, с друге стране збиље развија се свјетлост чији је извор сам аутор, и она је, дакле, смјештена у његовој нутрини. У експлозији вањске реалне свјетлости која носи карактер објективне истине и унутрашње свјетлости настао је овај циклус у чијем фокусу је симбол Мостара.

Претходна · Садржај · Наредна

Екрем-Моца Диздар: Постиђени Хајрудин [Повећај]

Индекс · Нови број · Архива · Тражи · Инфо · Линкови
Редакција · Претплата · Контакт

Задња измјена: 2004-10-25

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Часопис Мост · Мостар · Босна и Херцеговина
Design by © 1998-2008 Харис Туцаковић · Шведска