Most - Index
Most - Pretplata
Zdravko Mihajlović: Stari most [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 176-177 (87-88 - nova serija)

Godina XXIX juli-avgust/srpanj-kolovoz 2004.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Zlatko Serdarević
Sead Vladović

XVII samostalna izložba

Rođen 1955. godine u Mostaru. Samostalni atelje otvorio u Kujundžiluku 1974. godine. Od 1986, usavršava školu zografije (ikonografije) u Berlinu, da bi nastavio 1994-1996. u Zürichu gdje ostaje i stvara. Nakon povratka u Mostar 1999. god. otvara atelje i galeriju.

Obavljao je restauraciju manastirskih fresaka i ikona u Srbiji (Žiča) i Crnoj Gori (Cetinje). Privatnu školu slikarstva za sve uzraste otvara 5.10.2003. godine u svojoj galeriji u Mostaru. Priredio niz samostalnih izložbi u evropskim gradovima i jednu kolektivnu u Mostaru.

Vladović pripada krugu mostarskih likovnih umjetnika čija je karakteristika njegovanje poetskog realizma. Njegova perceptivna moć uspijeva dokučiti i one latentne skladnosti i ljepote u predjelima hercegovačkim prepunim toplih koloritnih valera koji zvonkošću boja i formi magično privlače njegovo biće.

Ciklus Stari most je pokušaj umjetnika da otkrije tajnovitost, savršenost i vanvremenost ovog veličanstvenog i neponovljivog zdanja nastalog u naboju kreativne energije mimara Hajrudina. Vladović sa znatnom dozom ekspresivnosti materijalizuje svoje unutrašnje stanje, svoju ustreptalost, uzbuđenost i oduševljenje pred harmoničnim vizurama Starog mosta oko kojega je satkana čipkasta bordura okolnih pločara interpoliranih u prirodni ambijent sivo bijelog kamenjara škrto prošaranog dračom, kaduljom i vrijeskom.

Sead Vladović

Sead Vladović

Mediteran u kome se strasno živi iskrsava u svoj svojoj raskošnosti dok luk Mosta zarobljava njegovu čaroliju. Vladovićev sanjarski gotovo melanholični mentalitet postaje generator poetičnih snova iz kojih se rađaju slike Mosta u svim godišnjim dobima. Bogatstvo različitih rakursa iz kojih se njegovo oko usredsređuje na Stari most nastaje iz želje da se pronikne u njegovu unutrašnju ljepotu. Prozračna vedrina emanirana sa ovih platana ukazuje na slikara koji je zarobljen savršenim čovjekovim djelom – Mostom kao simbolom želje da se poleti u neistražene prostore i premosti neosvojivo. Vladovićeva energija ima eruptivnu snagu jednaku u radovima većih kao i manjih formata što je primjetno pošto se i na njima iskazuje snažan gest i silovitost izljeva njegovih strasti.

Koncentrisanje na motiv Starog mosta nije slučajno, ono je prije svega proisteklo iz potrebe da se otkrije njegova tajnovitost ali i da se duši obezbijedi radost zbog povratka mosta u biće iz kojega je istrgnuto. Znalački kontrastiranjem tonova on uspijeva oslikati atmosferu oko Mostara i prenijeti aromu južnog podneblja gdje sve vrije od životnosti i strasnog zanosa. Slike su nastale u stanju ekskluziviteta emocija i one se tako doživljavaju. Vladović nam podastire radove koji se obistinjuju iznutra. Naime, s druge strane zbilje razvija se svjetlost čiji je izvor sam autor, i ona je, dakle, smještena u njegovoj nutrini. U eksploziji vanjske realne svjetlosti koja nosi karakter objektivne istine i unutrašnje svjetlosti nastao je ovaj ciklus u čijem fokusu je simbol Mostara.

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Ekrem-Moca Dizdar: Postiđeni Hajrudin [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2004-10-25

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden