Nakon knjige Soko i druge priče objavljene prošle godine, Kemal Coco, poznati bh. književnik i novinar, se još jednom vratio književnoj formi, priči, ali ovoga puta za one, koji se osnovcima zovu. To je ono što raduje, jer je Coco iskusan i dobro znan stvaralac za djecu i one što odrastaju.
Knjiga Djedove priče koja je izašla u izdanju Književnog kluba ”Bosanska krajina”, tu konstataciju (i istinitost) najbolje i potvrđuje. U tome se slažu i saglasni su i recenzenti knjige Mirsad Bećirbašić i Senudin Jašarević. Tako recimo, u svojoj nadahnutoj recenziji, književnik za djecu Bećirbašić, s razlogom konstatuje da se u Cocinoj knjizi Djedove priče ne pojavljuje djed, kao ni određeni unuci. To može biti bilo koji djed, to može biti bilo koji unuk. Svaki će djed svome unuku reći da mu je prijatelj ono što mu izaziva radost – kao u priči Radoznali slavuj i da to prijateljstvo učvršćuje briga o uspjehu u školi. Svaki će se unuk povjeriti svome djedi da je povrijeđen jer mu djevojčica – simpatija ne uzvraća osjećaje, kao u priči Simpatija. Unukov doživljaj će djed unuku ispričati kao svoju priču – to je utisak koji proizvodi koherentnost knjige bez obzira što su priče raznorodne. One, priče se mogu podijeliti na:
- priče iz svakodnevnog života, koje pripovijedaju neki doživljaj po čemu je ta svakodnevnost obilježena. To su priče: Gdje stanuju želje, Cvjetna tetka, Hanin poklon tati, Jasminin rođendan, Dukat kruška, Halapljivi gosti, Simpatija, Telefon, Zlatna petica…
- kroki bajke odnosno basne: Car na izvoru, Puž i leptir, Susreti lisice i medvjeda, Bijeli golub, Mali snješko…
- priče sa elementima i realnog i bajkovitog: Radoznali slavuj, Šetalica i dosada, Ljutnja plavog mrava, Plač pjesme, Ribe ne šetaju, Zaboravljene lopte…
Ali, ova raznolikost, između ostaloga, govori koliko je knjiga vjeran odraz složene sadržajnosti autorovog rada koja je prepuštala primarnom motivu da se uobličava i uobliči. Svaka priča pulsira i živi za sebe, ali u isto vrijeme proizilazi (i nastaje na izvjestan način) iz prethodne, najavljujući buduću, pa i u slučajevima u kojima se likovi pojavljuju u više navrata kao što su Šetalica i Dosada.
|