Сузан Арбанас не робује прецизности реалног детаља. То је оставила фотографији. И у погледу експресионизма је испољила широке склоности од слободног потеза до компоновања колористичким плохама и дубљег искушавања ликовног материјала. Тако је на превртљивим и кривудавим путевима умјетности Сузан Арбанас оставила видан траг посебности.
Ако се мало прошетамо кроз портретну умјетност у БиХ уочит ћемо да је блиска Марију Микулићу али је у погледу свједочења о времену, угрожености људских права усамљена: ратни и постратни синдром. Социолошки аспект јој је омогућио да лакше уочи актуалност у времену.
Њено сликарство могло би се сврстати у групу „Свједоци времена“ иако је у ликовном погледу кренула за јаче акцентираном експресијом плоха и лирске опорости. Широк је распон стваралачког поступка Сузан Арбанас – од грубог реализма до експресионистичке пастозне ликовне поезије.
|