”Vaza puna cvijec'a”, 1989. godine ima i svoje shire znachenje – slika puna cvijec'a. Tako c'e kod Vanchurove ostati do danas. Vanchurova je slikala konkretno cvijec'e – krasuljke, jorgovan, hrizanteme. Podeshavala je boje onima u prirodi, ali i tako da ne smetaju jedna drugoj.
”Hrizanteme s jabukom”, 1987. godine – sve je zhivotno, puno trepeta i daha lishc'a. ”Hrizanteme”, 1992. sve ima svoju formu, ali i dinamiku slikarskog postupka. Postupak Vanchurove se mijenjao – od poshtivanja prirodne forme i boje cvijec'a ka slobodnijem potezu, i slikanju iz sebe. Pri tom nikada nije zalutala u apstrakciju.
Ponekad na slici nema bijelog ili netaknutog prostora. Podlogu ili pozadinu Vanchurova je znalachki mijenjala vodec'i rachuna o komplementarnosti boja i kada su zasic'ene i kada su nenametljivo date.
U ”Proljec'nom buketu”, 1992. g. bijela boja daje utisak da se akvarel razliva, a ustvari, samo je vishe ovlashnosti u potezu. Forma pochinje da se razliva tek u ”Chichku”, 2002. godine.
”Sljez”, 1990. godine, slikan je ovlashno i brzo u blagim i jachim kontrastima. ”Ljiljan”, 1998. godine je slobodnije, forme i ostvaren je vishe bojom. Ali je uvijek vazhna podloga. A ”Bozhuri”, 1989. godine su zasic'eni bojom, i odnosom ljubichastog, zhutog i crvenog.
Godine 1998. cvijec'e izlazi iz buketa u vazi i postaje neshto vishe od motiva cvijec'a – ”Veselo ljeto”, akvarel radosti boja i lirskog trepeta u dahu cvijec'a. I ”Buket sa shampanjcem”, 2000. godine je posebna svechana prilika. Vino je u chashi i sve govori samo od sebe.
Helena Vanchurova nije sasvim zanemarila druge motive iz prirode. U ”Hrastovima”, 1988. godine ona crta i modelira kroshnju. Pejzazh ”Dolanky” sav je od dinamichnih linija i rasporeda ploha. ”Jesen”, 1989. godine je trepet tamnog, smedjeg i svijetlog. Vanchurova je slikala jesen kada kroshnja gubi lishc'e, ali i rano proljec'e kada su pupoljci prvi znaci bdijenja prirode. Tako i ”kishu” – prirodni fenomen u kojem se, forme predmeta pomalo gube, ili zamagljuju pljuskom. ”Mrtva priroda sa grozhdjem” sachuvala je bijele proplamsaje netaknutog papira.
|