Mostar, Kujundzhiluk, Bunica, Stari most pogled sa juga, zatim isti motiv, samo pogled sa Neretve, sa pec'ine, Vrelo Lishtice, Saborna crkva u Mostaru, Jesen i da ne nabrajam nazive slika vecherashnje izlozhbe, ima ih podosta. I sve one nose jednu poruku izrazhenu na dva nachina. Prvi nachin je onaj koji ja manje volim, a drugi nachin je onaj tezhi po svojoj snazi, jachi, vishe govori a manje se vidi. Zato se vishe osjeti. Mozhda zbog toga vishe i govori, govori jezikom koji se shuti i c'uti, zbog toga je zagonetniji, ali i iskreniji. Mozhda autor radec'i ove slike nije ni mislio kako da prenese na platno topao mostarski dan ili hladnu Bunu i Neretvu.
|
Vaso Rupar
|
U svojoj zhelji i velikoj nostalgiji za rodnim krajem Vaso Rupar izuzetno se potrudio da shto vjernije, do u detalj prenese svaki kamen Mostara ili tachnije recheno cijele Hercegovine, unosec'i sebe u motiv maksimalno u svom privremenom ateljeu u Arandjelovcu, daleko od vrelog mostarskog dana, od sivog, ali toplog kamena, smokve i shipka. Zato sam rekao da vishe volim ovaj drugi nachin Vasinog likovnog govora jer mi on nudi ono chega ni slikar nije bio svjestan, dakle onog paralelnog procesa nastajanja slike u kojoj prepoznajemo atmosferu, porijeklo, karakter i slikara i podneblja, zbog kojeg su ove slike i nastale. Nastale su iz ljudske potrebe da se kazhe o sebi, da se pusti krik chovjeka koji samo u ateljeu tom privremenom sklonishtu od svijeta mozhe da komunicira sam sa sobom na najiskreniji nachin. To je ona drgocijenost u Vasinom slikarstvu gdje se on ponekad pretvara u poetu, osjec'ajuc'i one zhivotne sokove utkane u njega i koji se ne mogu ni zaboraviti ni odbaciti svjesno jer su davno zabiljezheni u osjetilni senzor podsvijesti koja ipak htjeli mi to priznati ili ne upravlja nama i nashim osjec'anjima. Zato mislim da taj asocijativni faktor, ta duhovna boja ima prevagu nad pukim naturalistichkim nachinom percipiranja i prenoshenja svoga ”ja”.
Vasin pristup likovnom kazivanju tezhi da otkrije sushtinu koju stvarnost zapravo skriva, on je trazhi kroz boju i svijetlo tamne odnose do one granice kada postaju objektivni odraz subjektivne stvarnosti.
Akademski slikar
Salko M. Pezo
|
Zadnja izmjena: 2007-07-01
ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Chasopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucakovic' · Sweden
|
|