Мостар, Кујунџилук, Буница, Стари мост поглед са југа, затим исти мотив, само поглед са Неретве, са пећине, Врело Лиштице, Саборна црква у Мостару, Јесен и да не набрајам називе слика вечерашње изложбе, има их подоста. И све оне носе једну поруку изражену на два начина. Први начин је онај који ја мање волим, а други начин је онај тежи по својој снази, јачи, више говори а мање се види. Зато се више осјети. Можда због тога више и говори, говори језиком који се шути и ћути, због тога је загонетнији, али и искренији. Можда аутор радећи ове слике није ни мислио како да пренесе на платно топао мостарски дан или хладну Буну и Неретву.
|
Васо Рупар
|
У својој жељи и великој носталгији за родним крајем Васо Рупар изузетно се потрудио да што вјерније, до у детаљ пренесе сваки камен Мостара или тачније речено цијеле Херцеговине, уносећи себе у мотив максимално у свом привременом атељеу у Аранђеловцу, далеко од врелог мостарског дана, од сивог, али топлог камена, смокве и шипка. Зато сам рекао да више волим овај други начин Васиног ликовног говора јер ми он нуди оно чега ни сликар није био свјестан, дакле оног паралелног процеса настајања слике у којој препознајемо атмосферу, поријекло, карактер и сликара и поднебља, због којег су ове слике и настале. Настале су из људске потребе да се каже о себи, да се пусти крик човјека који само у атељеу том привременом склоништу од свијета може да комуницира сам са собом на најискренији начин. То је она дргоцијеност у Васином сликарству гдје се он понекад претвара у поету, осјећајући оне животне сокове уткане у њега и који се не могу ни заборавити ни одбацити свјесно јер су давно забиљежени у осјетилни сензор подсвијести која ипак хтјели ми то признати или не управља нама и нашим осјећањима. Зато мислим да тај асоцијативни фактор, та духовна боја има превагу над пуким натуралистичким начином перципирања и преношења свога „ја“.
Васин приступ ликовном казивању тежи да открије суштину коју стварност заправо скрива, он је тражи кроз боју и свијетло тамне односе до оне границе када постају објективни одраз субјективне стварности.
Академски сликар
Салко М. Пезо
|
Задња измјена: 2007-07-01
ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Часопис Мост · Мостар · Босна и Херцеговина
Design by © 1998-2008 Харис Туцаковић · Шведска
|
|