Mostar, Kujundžiluk, Bunica, Stari most pogled sa juga, zatim isti motiv, samo pogled sa Neretve, sa pećine, Vrelo Lištice, Saborna crkva u Mostaru, Jesen i da ne nabrajam nazive slika večerašnje izložbe, ima ih podosta. I sve one nose jednu poruku izraženu na dva načina. Prvi način je onaj koji ja manje volim, a drugi način je onaj teži po svojoj snazi, jači, više govori a manje se vidi. Zato se više osjeti. Možda zbog toga više i govori, govori jezikom koji se šuti i ćuti, zbog toga je zagonetniji, ali i iskreniji. Možda autor radeći ove slike nije ni mislio kako da prenese na platno topao mostarski dan ili hladnu Bunu i Neretvu.
|
Vaso Rupar
|
U svojoj želji i velikoj nostalgiji za rodnim krajem Vaso Rupar izuzetno se potrudio da što vjernije, do u detalj prenese svaki kamen Mostara ili tačnije rečeno cijele Hercegovine, unoseći sebe u motiv maksimalno u svom privremenom ateljeu u Aranđelovcu, daleko od vrelog mostarskog dana, od sivog, ali toplog kamena, smokve i šipka. Zato sam rekao da više volim ovaj drugi način Vasinog likovnog govora jer mi on nudi ono čega ni slikar nije bio svjestan, dakle onog paralelnog procesa nastajanja slike u kojoj prepoznajemo atmosferu, porijeklo, karakter i slikara i podneblja, zbog kojeg su ove slike i nastale. Nastale su iz ljudske potrebe da se kaže o sebi, da se pusti krik čovjeka koji samo u ateljeu tom privremenom skloništu od svijeta može da komunicira sam sa sobom na najiskreniji način. To je ona drgocijenost u Vasinom slikarstvu gdje se on ponekad pretvara u poetu, osjećajući one životne sokove utkane u njega i koji se ne mogu ni zaboraviti ni odbaciti svjesno jer su davno zabilježeni u osjetilni senzor podsvijesti koja ipak htjeli mi to priznati ili ne upravlja nama i našim osjećanjima. Zato mislim da taj asocijativni faktor, ta duhovna boja ima prevagu nad pukim naturalističkim načinom percipiranja i prenošenja svoga ”ja”.
Vasin pristup likovnom kazivanju teži da otkrije suštinu koju stvarnost zapravo skriva, on je traži kroz boju i svijetlo tamne odnose do one granice kada postaju objektivni odraz subjektivne stvarnosti.
Akademski slikar
Salko M. Pezo
|
Zadnja izmjena: 2007-07-01
ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden
|
|