Most - Index
Most - Pretplata
Naslovna stranica [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 209 (120 - nova serija)

Godina XXXII april/travanj 2007.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Prof. Ismet Smajlović
Potraga za inovativnošću

Uz najnoviju izložbu Keme Bolobana

Nakon četiri i po decenije hoda kroz život i 20 godina stvaralačke avanture Konjičanin Kemo Boloban, na umjetničkom radu u Hadžićima, pred oči javnosti izlazi sa nekoliko ranih radova, tek toliko da se vidi kako je ulazio u umjetnost, ali glavnina slika, jasno je, potiče iz ovovremenih godina njegovog zrenja i kreativnih mijena.

Bolobanova ”Bjelašnica”, zapravo u ratu ubijeno selo Milišići, ”uhvaćeno” u jesen, jorgovani koje su zaobilazili slikari, hercegovački pejzaži i ovi iz slikarevog novog zavičaja, mrtve prirode, ”Vinski ciklus” i druge slike iz ovog motivskog kruga svjedoče o dosljednoj odanosti pejzažistici, iz koje gotovo da je izgnan čovjek.

Ima slika iz ovog inspirativnog kruga koje kao da su posuđene od prirode i potom udjenute među ramove. Sad one, u ateljeu ili na nečijem zidu,svejedno je, svojom pitomošću i idiličnošću kazuju o jednom drugom, spokojnijem svijetu, istovremeno raskošnim bojama obasjavajući prozu naših života. A osim kolorističke svečanosti za naše oči, pokatkad iz slika, poput Keminih ”Jorgovana”, kao da osjetite mirise, ali to nisu ”cvjetovi zla” nego je to – govor cvijeća, koji u dramu života unosi tvoračke impulse, zazivanje prirodnosti.

Kemo Boloban: Prelaz

Kemo Boloban: Prelaz

Nakon početne faze, koju je jedan likovni kritičar nazvao ”shematizovanom”, Bolobanov kist kasnije je postao znatno slobodniji, razigraniji, što se vidi i na novim ”mrtvim prirodama”, koje su svojim nadrealističkim košmarom boja i ”uzbunjenošću” poteza osmišljeno dodavanje prirodi novih oblika, a ne njeno ”potkradanje”, što se čini kad se ”prepisuju” zbiljne pojavnosti.

A da je Boloban jedan od onih kreativaca za koje važi stvaralački imperativ da su stilska i motivska mjenjanja zadatost, dokaz je niz novih slika, prije svih ”Put u drugu dimenziju”, čiji naslov navješćuje potragu za inovativnošću, koja je ovjerena, čini se, tim najumjetničkijim djelom u opusu ovog slikara. Valja reći da je ta kreacija moćna i po otvorenosti svog značenja, svojom estetskom vertikalom i svojim za(letom), bijegu od shematizacije, otklona od naručilačkog slikarstva, diktata tržišta, bojazni od toga šta-će-reći-neki-tradicionalisti.

Iako je Boloban donedavno bio ”okorjeli” pejzažista, potom zapućen u nadrealističko kreiranje svijeta slike, sudeći po nekim dovršenim portretima ima se utisak da se ”upisuje” i u slikare ”pejzaža ljudskog lica”, poput ”Kraljice Katarine”, koja nas, iz zatamnjenje dubine bosanske historije, gleda sa Kemine slike.

Čiji će likovi naseljavati Bolobanovu ”mini-galeriju portreta” vidjet ćemo, ali dobro je da ovaj slikar zalazi i među ljude, gdje ga, za razliku od ”amorfnosti” prirode, zasigurno čekaju svakovrsna iskušenja, od onog ko će se ”progurati” do njegovog štafelaja, do načina i umijeća artikulacije ovog inspirativnog kruga, kojeg je počeo otvarati.

Družeći se u Bolobanovom ateljeu, na hadžićkoj adresi Hadželi 130, sa već ranije viđenim i odskora urađenim kreacijama, autora ovog teksta zaradovalo je saznanje da u likovnoj laboratoriji nastaje novih dvadesetak slika. Znači, Boloban je i dalje stvaralački živ, inventivan, sav u traganju za novim umjetničkim svjetovima.

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Zadnja stranica [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2007-06-26

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden