Boravak u Austriji predstavljao je pravi izazov i inspiraciju za intelektualni angazhman Salke Sharic'a koji c'e kasnije ostati zabiljezhen u chasopisu Most i u nekoliko monografskih publikacija koje predstavljaju pravu dragocjenost za izuchavanje kulturne istorije Mostara. Boravak u tamoshnjim muzejima i arhivama otvorio mu je chudesan i raskoshan do tada shiroj javnosti nepoznat ishchezli svijet vezan za kulturno poslanje pojedinaca, drushtava i institucija u Mostaru, posebno u periodu austrougarske uprave 1878-1918. godine koji je bio i najplodniji u vishevijekovnoj istoriji grada na Neretvi. Ali sve je pochelo u vrijeme kada je bio chvrstim nitima vezan za teatar kome je ostao vjeran do danashnjih dana.
Rodjen je u Mostaru u kome je zavrshio osnovnu i srednju shkolu. Mladjahni Sharic' je pocheo spoznavati zhivot na Balinovcu i Barama o kojima c'e kasnije ostaviti dragocjeni pisani materijal prepun istorijskih podataka korisnih za istorichare.
Pri Narodnom pozorishtu Mostar kojim je maestralno upravljao pravi gospodin i vrsni kulturni poslenik Safet C'ishic', pohadja dvogodishnji Dramski studio, uspjeshno ga apsolvira i od tada njegova zhivotna staza je vezana za teatar.
Staza ga dalje vodi u Beograd gdje sedamdesetih godina proshlog vijeka polazhe ispite na Unutrashnjoj dekoraciji i Pozorishnoj akademiji. Mladi Mostarac spoznaje chari teatarske umjetnosti mashtajuc'i da svoja stechena znanja prenese u Mostar i vrati dug svome gradu. Takvi porivi svojstveni su Mostarcima i upravo zbog toga su se gotovo svi nakon studija na domac'im i stranim univerzitetima vrac'ali u svoj rodni grad. Zanimljivo je da Sharic' pod uticajem Johna Meethana, menadzhera novoosnovanog internacionalnog eksperimentalnog teatra E. D. napushta prijemni kako bi se kao glumac prikljuchio ovom teatru. U njemu je djelovao sve do 1975. godine kada je prestao sa radom ali sudbina ga nakon tog ipak vezhe za italijansku dramsku aktivnost. U susjednoj Italiji pohadjao je nekoliko glumachkih specijalizacija kao shto su: Shkola egzaltirane glume (1972.) koju je vodio prof. Stan Vembrck (New York, USA), Shkolu karakternog plesa u Rimu (1974.) kod prof. Annie Forster, Shkolu scenskih improvizacija kod prof. Morta Clarka (New York, USA) – shkola se odrzhavala u Dandalku, Irska 1979. i Shkolu ulichnog teatra i klovnovskih tehnika kod prof. Eve Sahlén iz Vaesteraasa u Shvedskoj itd. Samo letimichan pregled na ovaj segment njegove edukacije izaziva osjec'aj respekta premda grad Mostar nikad nije prepoznao Sharic'evu vrijednost niti je znao pruzhiti ruku umjetniku velikog znanja i iskustva.
Na Filozofski fakultet u Zadru upisuje se 1981. godine. Opredjeljuje se za odsjek sociologije OKD i nakon apsolviranja uzima diplomsku temu Pokushaj kritike naturalistichkog metoda u umjetnosti kod prof. Djure Shushnjic'a. Diplomski rad odbranio je 10. januara 1986. godine. On je jedan od rijetkih mostarskih glumaca koji je proshao respektabilne specijalizacije internacionalnog karaktera i uz to diplomirao na visokoshkolskoj ustanovi.
Slijedi povratak u Mostar gdje postaje chlan Pozorishta lutaka u kome aktivno radi punih 18 godina ostavljajuc'i duboku brazdu u zhivotopisu ove kuc'e i svojim izvrsnim glumachkim kreacijama doprinosi stvaranju njenog imidzha.
(nastavlja se)
|