Boravak u Austriji predstavljao je pravi izazov i inspiraciju za intelektualni angažman Salke Šarića koji će kasnije ostati zabilježen u časopisu Most i u nekoliko monografskih publikacija koje predstavljaju pravu dragocjenost za izučavanje kulturne istorije Mostara. Boravak u tamošnjim muzejima i arhivama otvorio mu je čudesan i raskošan do tada široj javnosti nepoznat iščezli svijet vezan za kulturno poslanje pojedinaca, društava i institucija u Mostaru, posebno u periodu austrougarske uprave 1878-1918. godine koji je bio i najplodniji u viševijekovnoj istoriji grada na Neretvi. Ali sve je počelo u vrijeme kada je bio čvrstim nitima vezan za teatar kome je ostao vjeran do današnjih dana.
Rođen je u Mostaru u kome je završio osnovnu i srednju školu. Mlađahni Šarić je počeo spoznavati život na Balinovcu i Barama o kojima će kasnije ostaviti dragocjeni pisani materijal prepun istorijskih podataka korisnih za istoričare.
Pri Narodnom pozorištu Mostar kojim je maestralno upravljao pravi gospodin i vrsni kulturni poslenik Safet Ćišić, pohađa dvogodišnji Dramski studio, uspješno ga apsolvira i od tada njegova životna staza je vezana za teatar.
Staza ga dalje vodi u Beograd gdje sedamdesetih godina prošlog vijeka polaže ispite na Unutrašnjoj dekoraciji i Pozorišnoj akademiji. Mladi Mostarac spoznaje čari teatarske umjetnosti maštajući da svoja stečena znanja prenese u Mostar i vrati dug svome gradu. Takvi porivi svojstveni su Mostarcima i upravo zbog toga su se gotovo svi nakon studija na domaćim i stranim univerzitetima vraćali u svoj rodni grad. Zanimljivo je da Šarić pod uticajem Johna Meethana, menadžera novoosnovanog internacionalnog eksperimentalnog teatra E. D. napušta prijemni kako bi se kao glumac priključio ovom teatru. U njemu je djelovao sve do 1975. godine kada je prestao sa radom ali sudbina ga nakon tog ipak veže za italijansku dramsku aktivnost. U susjednoj Italiji pohađao je nekoliko glumačkih specijalizacija kao što su: Škola egzaltirane glume (1972.) koju je vodio prof. Stan Vembrck (New York, USA), Školu karakternog plesa u Rimu (1974.) kod prof. Annie Forster, Školu scenskih improvizacija kod prof. Morta Clarka (New York, USA) – škola se održavala u Dandalku, Irska 1979. i Školu uličnog teatra i klovnovskih tehnika kod prof. Eve Sahlén iz Västeråsa u Švedskoj itd. Samo letimičan pregled na ovaj segment njegove edukacije izaziva osjećaj respekta premda grad Mostar nikad nije prepoznao Šarićevu vrijednost niti je znao pružiti ruku umjetniku velikog znanja i iskustva.
Na Filozofski fakultet u Zadru upisuje se 1981. godine. Opredjeljuje se za odsjek sociologije OKD i nakon apsolviranja uzima diplomsku temu Pokušaj kritike naturalističkog metoda u umjetnosti kod prof. Đure Šušnjića. Diplomski rad odbranio je 10. januara 1986. godine. On je jedan od rijetkih mostarskih glumaca koji je prošao respektabilne specijalizacije internacionalnog karaktera i uz to diplomirao na visokoškolskoj ustanovi.
Slijedi povratak u Mostar gdje postaje član Pozorišta lutaka u kome aktivno radi punih 18 godina ostavljajući duboku brazdu u životopisu ove kuće i svojim izvrsnim glumačkim kreacijama doprinosi stvaranju njenog imidža.
(nastavlja se)
|