Most - Index
Most - Pretplata
Naslovna stranica [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 212-213 (123-124 - nova serija)

Godina XXXII juli-avgust/srpanj-kolovoz 2007.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Atif Kujundžić
Dokazi o djelatnom prisustvu
* * *
Ćazim Sarajlić:
Dokazi o djelatnom prisustvu
Međunarodna galerija portreta Tuzla 1964.-2004.

Izdavač: Međunarodna galerija portreta Tuzla

Svojevremeno zamišljena kao Galerija portreta istaknutih ličnosti, potom Galerija jugoslavenskog portreta, a danas Galerija međunarodnog portreta Tuzla, tokom 2004. godine obilježava 40 godina postojanja i uspješnog rada.

Kao ideja znamenitog slikara Ismeta Mujezinovića, nošena sjajnom energijom ak. slikara Mevludina Ekmečića i učenika iz njegovog Kabineta likovnog odgoja, doslovno je krenula iz učionica osnovne škole Centar u Tuzli 1964. godine, kada je direktor škole bio Bogoljub Lekić. Galerija je stasala u jednu od najreprezentativnijih institucija likovnog života u prostoru ex-YU.

Povodom četrdesetogodišnjice postojanja i rada Međunarodne galerije portreta Tuzla, svojevremeno kustos, a potom i direktor Galerije, te sve zapaženija slikarska pojava – Ćazim Sarajlić, zajedno sa suradnicima na dokumentaciji Sabirom Mulaomerović i Zekerijahom Omerčićem, te saradnicom na obradi bibliografskih podataka – Vildanom Kasapović, napisao je iznimno dragocjenu monografsku knjigu Međunarodna galerija portreta Tuzla 1964.-2004.

To što je knjiga izašla iz tiska i promovirana tek početkom lipnja/ juna ove godine, pouzdano, sporedna je činjenica, koja samo ukazuje na odlučnost ove institucije da usprkos teškoćama, izdrži u svom kvalitetnom predstavljanju. Tj. sasvim kao i uvijek do sada.

Mevludin Ekmečić, Marija Mujezinović, Ismet Mujezinović i Mehmedalija Džambić

Otvorenje izložbe Ismeta Mujezinovića u Salonu 13 Tuzla, 1972. (Mevludin Ekmečić, Marija Mujezinović, Ismet Mujezinović i Mehmedalija Džambić)

Nakon Uvoda – od kabineta likovnog odgoja do Galerije, u kojem Sarajlić podnosi sažeto izviješće o putu koji je prešla ova institucija za 40 godina postojanja i rada, slijedi vrlo interesantan odjeljak pod naslovom Ljetopis Galerija 1964.-2004. Od godišta do godišta, krajnje racionalno, pred čitateljem defiliraju umjetnici i kulturni poslenici, najznačajnije ličnosti kulturnog i političkog života, sadržaji na čijoj se realizaciji Galerija angažirala. Možda bi i tek, ovlašna statistika o ukupnom broju umjetnika, djela i sadržaja pokazala, kako visoko mjesto u kulturnom životu Tuzle i Bosne i Hercegovine.

Slijedi odjeljak Održane izložbe 1964.-2004. a pred čitateljem se otvara blistav prostor izložbene djelatnosti ove kuće, pa pomišljamo na sve moguće refleksije, utjecaje i prožimanja koja su se dogodila u ljudskim predodžbama, posebno umjetničkim doživljajima u susretanju s obiljem ideja i likovno-estetskih postvarenja.

Vrlo značajan segment aktivnosti Međunarodne galerije portreta Tuzla, sve vrijeme njezinoga postojanja i rada, bila je izdavačka djelatnost kojoj je u ovoj knjizi posvećen odjeljak Izdanja Galerije 1964.-2004. Riječ je o iznimno bogatoj biblioteci knjiga, kataloga, afiša, plakata, pozivnica, publikacija u funkciji praćenja galerijske djelatnosti.

Iz odjeljka Ostali kulturni sadržaji u Galeriji, saznajemo u kojoj mjeri su prostorije Galerije bile otvorene i posjećene posebnim povodima, kao što su predstavljanja najrazličitijih knjiga, mali koncerti klasične muzike, svečanosti povodom značajnih datuma i događaja, komemoracije i brojne druge manifestacije.

Poseban odjeljak, naslovljen Umjetnici koji su Galeriji poklonili svoje radove 1964.-2004., autor knjige je osigurao onima koji su svojom velikodušnošću obogatili fundus Galerije. Tako saznajemo da je riječ o vrlo velikom broju ljudi i još većem broju umjetničkih djela. Uistinu, impozantan je broj Autora Galerije o kojima ova knjiga donosi podatke kao index imena. Poseban index imena naslovljen je kao Nepoznati autori, strani autori, koji je također, vrlo impresivan.

Možda je najinteresantniji odjeljak Bibliografija članaka o djelatnosti Međunarodne galerije portreta Tuzla 1964.-2004., jer se u njemu zrcali mjesto i uloga institucije u printanim medijima. Priređivanje ovoga odjeljka knjige bio je izuzetno veliki i odgovoran posao. Riječ je o 2.052 bibliografske jedinice navedene u skladu s profesionalnim i naučnim zahtjevima oblikovanja i navođenja, a u produžetku dat je i Abecedni registar autora, koji cjelokupnu građu čini vrlo upotrebljivom.

Iz pregleda je vidljivo da je Međunarodna galerija portreta Tuzla, na svojoj strani imala vrlo odane pratioce, među kojima je i jedan broj takvih, koji bi od tekstova kojima su pratili rad Galerije mogli danas napraviti i vlastite knjige vrlo pristojnog obima. Takvi su: Agić Nihad, Alić Sinan, Avdić Ekrem, Bikić Mato, Ilić Dragoljub, Kovačević Stanislav, Šljivić Ferid i dr. Najveći broj tekstova objavio je Kovačević Stanislav kao dopisnik sarajevskog Oslobođenja. Preko 160!

Knjiga ima i Abecedni registar inicijala i anonima.

Monografija Međunarodna galerija portreta Tuzla 1964.-2004. donosi lijep broj fotografija i reprodukcija iz objektiva Miroslava Hlubne, Slavka Zabuša, Darka Zabuša, Faruka Ibrahimovića, Tomislava Trojaka, Gojka Sikimića, Adnana Hadžiefendića, Amela Emrića, Roberta Andrejaša, te iz fotodokumentacije Vitomira Pavlovića. Korice je likovno oblikovao Zdravko Mićanović. Knjigu je dizajnirao Damir Jahić, a kvalitetno štampao na 150-gramskom mat papiru za umjetnički tisak i tvrdo uvezo Harfo-graf d. o. o. Tuzla.

INTERBIFER, Tuzla, 1980.

INTERBIFER, Tuzla, 1980.

Iako sretni zbog ove, uistinu profesionalno koncipirane i realizirane knjige, zbog njezine kvalitetne likovno-tehničke realizacije, dužni smo uočiti, kako je ovako odgovorno i cjelovito pregnuće u našem kulturnom prostoru samo rijedak pozitivan primjer. Riječ je o tome, da bez ovakvih djela i najpozvaniji i najpoznatiji autori, nemaju puno mogućnosti stvarnog uvida u mjesto, ulogu i postignuća naših najznačajnijih institucija i pojedinaca.

U konkretnom primjeru, izvanredno je, što se Međunarodnoj galeriji portreta Tuzla u pregnuću Ćazima Sarajlića i njegovih saradnika, zaista, posrećilo, a bh. kulturnom prostoru i likovnoj umjetnosti općenito, s obzirom na međunarodni karakter institucije i njezinih aktivnosti – upisalo zlatnim slovima.

Ova izvrsna knjiga i ono što ona pruža, podstiče i na drugačije pristupe sagledavanja mjesta i uloge institucija ovoga tipa. Sadržaj knjige sugerira, da su utjecaji Međunarodne galerije portreta i njezinih aktivnosti nesagledivi bez serioznog naučnog pristupa.

Lipnja, 2007.

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Zadnja stranica [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2007-10-21

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden