Slavko Medunić je prvi slikarski izazov doživio u dječijoj igri, razmazujući prstićima boje sa paleta po štafelajima, posmatrajući, a zatim, simpatičnim dječjim pokretima imitirajući poznatog bh. slikara, Brčaka – Rizaha Štetića i svoga strica Đorđa koji su se družili slikajući u prirodi. Slavko je bio njihov miljenik. Odrastajući uz slikare, a kasnije dugogodišnjim autodidaktičkim iskustvom, Medunić je uspio ostati u klasičnim slikarskim okvirima i u isto vrijeme pronaći samostalan, savremen način rada. Naslikao je autentična slikarska djela u impresionističkom maniru. Osim što je na njegovim slikama donekle primjetan uticaj Štetićevog raskošnog kolorita, on se formirao u slikara koji je uspio izbjeći bilo čiji preveliki uticaj. Iz umjetnički nadarene porodične loze, posebno od strica Đorđa, naslijedio je i preuzeo, a potom izgradio slikarsko umijeće koje je u zadnjih desetak godina iz hobija preraslo u ozbiljan stvaralački rad. Dok slika, on vodi računa o cjelokupnoj, prvenstveno, kolorističkoj kompoziciji ne zapostavljajući detalje. Slikajući pejsaže, mrtve prirode ili portrete, on uspijeva izbjeći površno, udvarački samodopadljivo i suhoparno bilježenje prizora. Sa doživljenom osjećajnošću, znalački uspješno on rješava kompoziciju slike, svjetlo, materijalizaciju, kolorit, gamu, prostornu i vazdušnu (sfumato) perspektivu, izazivajući kod posmatrača impresivan doživljaj naslikanog. Slavko se kao uspješan slikar ozbiljnije eksponirao u zrelim godinama. Njegove slike predstavljaju spoj dopadljivog i likovno vrijednog, pa su kao takve jednako ”prijemčive”! kako običnim građanima tako i stručnim poznavaocima slikarstva.
|
Slavko Medunić
|
Medunić je, prvenstveno, slikar svog rodnog kraja, brčanskih krajolika i rijeke Save, na čijim motivima istinski doživljava svojevrsnu Klod-moneovsku impresiju, prenoseći je, najčešće špahtlom, na slikarsko platno. On slika, jutarnjim povjetarcem isprekidan, trag dima sa ribarskih brodica, nad talasima blago poremećenim vodenim ogledalom Save. Zatim znalački osjećajno produbljuje prostor kroz prohladni jutarnji sfumato ka sanjivim maglinama obzorja nad vodom koju grle magličasti obrisi još neprobuđenih obala zaraslih u buj rastinja i vrbaka. Po svemu tome rasuto, jedva primjetno božansko svjetlo neukazanog sunca koje se neodređeno osjeća u tamo dalekim, još bunovno – nerazdanjenim, oblacima. I sve to ćuti u izvanrednoj, neobično nježnoj pepeljasto tamnoj, plavo-ljubičastoj jutarnjoj prozračnoj gami sa ponekim zlatastim odsjajem (akcentom) na vodi. Na njegovim slikama zaista impresivno djeluju danas rijetke, naherene starinske kuće posavskih sela.
Medunić je, zapravo, slikar starina. Tako ga je, prilikom boravka u Mostaru, snažno privukao i slikarski inspirisao svojom arhaičnom ljepotom Stari most, kaldrmama sa kamenim kulama i kućama, nad prelijepom neobično zelenom Neretvom i njenim kamenitim obalama. Na motivima iz Mostara Medunić postiže karakterističan ambijent juga. U sfumatu ovih slika prepoznajemo čistotu suhog i toplog južnjačkog zraka, svjetlost prelijepe hercegovačke vedrine i bjelinu kamena na sunčanoj jari. Kameni krovovi sa oskudno bačenim kratkim sjenama malih nadstrešnica, po suncem obasjanim zidovima, zrače toplinom mediteranske žege. Poneki debeli hlad od zidina, smokava i drugog južnog rastinja na ovim slikama, gotovo da je poželjan kao vizuelno osvježenje posmatraču. Ljepotu starog Mostara Medunić na platna prenosi ovladalim, usvojenim i potpuno sigurnim likovnim rječnikom. Širokim, energičnim i lagano razigranim potezima špahtle, on slika ljepotu prošlosti u današnjem vremenu.
|
Slavko Medunić: Brčko, ulje na platnu
|
Radeći i družeći se sa prijateljima intenzivno i svakodnevno u veoma prijatnom ambijentu ljetne hladovine dvorišta i zimske topline njegove kuće u Brčkom, Medunić je na njemu svojstven autodidatički način, pronašao svoj slikarski put. Slikarski jezik starih majstora je usvojio, prilagodio današnjem vremenu, za sebe nadgradio i stvorio djela istinski vrijedna pažnje. Teme su mu ljudi – njegovi prijatelji Brčaci, motivi starog Brčkog, seoski pejsaži, motivi sa Save, ribari, mrtve prirode, motivi sa putovanja…
Danas je Medunić značajan, sve traženiji, priznat i poznat umjetnik.
|
Zadnja izmjena: 2005-12-29
ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden
|
|