Prof. dr. Sead Misirlić
BOJE VODE, IGRA SVJETLOSTI,
PORUKE TRAJANJA
Slike i pasteli iz ciklusa "Unski smaragdi" Ahmeta
Ibukića
u galeriji Centra za kulturu Mostar |
Za umjetnika, u ovom slučaju slikara, živjeti,
odrastati i sazrijevati u krajiškom pejzažu,
u raskošnom koloritu mirnih i nepredvidivih
linija i površina, u ambijentu opstojnih
likova prošlosti i sadašnjosti, je trajna
inspirativna podloga za njegovu kreativnost.
U pejzažu ovog kraja esencijalnu crtu, u suštini
pulsiranje života, čini boja vode i
svjetlosti satkanih u virovima rijeke ali i u
njenoj tihoj i neminovnoj prolaznosti. Ovdje,
na ovim prostorima, rijeka u mnogim periodima
života, pa i za čitav život, ostaje
nezaboravna i jedina. Ona od samog rođenja
daruje svakog Krajišnika svojim
smaragdima i biserjem, čeliči svojim
nemirnim brzacima, dubinama, virovima i
maticama. Koliko će ko od koga usvojiti i
zadržati za kratko ili trajno, zavisi od
njegove lične dorade kao i od matrice
socijalno- kulturnog aktiviteta. Umjetnik je u
neprekidnoj vezi sa prirodnim i duhovnim
kvalitetama neposrednog životnog toka.
|
|
|
Slikar Ahmet Ibukić je ostvario potrebnu
interakciju izmedu vlastitog unutrašnjeg dinamizma i
subjektivnog doživljaja boje vode i prisustva
svjetlosti. Ta interakcija je gornji sloj dugo nošene
unutrašnje potrebe uz sazrijevanje ideje u traženju
likovnog izraza na ovu temu. U sadašnjoj fazi naglašen
je analitički pristup strukturama boje i svjetlosti
na vodi i u vodi.
Međutim, tema je još naglašenija. To je rijeka
Una - njena boja i svjetlost, njene trave,
mahovina, sedre i virovi. To je likovna obrada izražena
kao nadahnuti kolorit bez klasičnog crteža.
Subjektivni doživljaj kao spoj emocionalnog i
racionalnog je određen treperenjima od svijetloplave
do zatvorenije strukture plave boje. To je perceptivni
spoj snažnog kretanja vode u plićim u dubljim
prostorima, zatim preko objekata u vodi koji su
prekriveni mahovinom, ali i satkani tankim vezom niti
vodene trave iz riznice mozaika unskih smaragda. Ibukić
se približava i osluškuje tokove vode bojom i
linijom i svjetlošću. Pojavljuju se neodredene
nijanse žute boje sa prelazima u plavo-zelenu i smeđu
uz prodor bijelih površina.
Svjetlost prodire u vodenu struju i u mirnije slojeve
gdje je rijeka za trenutak utihnula svoj huk, gdje
nastaje novi spoj boje.
Vodeni vrtlozi sa naglašenom crvenom su još
neposredniji trag radanja i umiranja, nastajanja i
nestajanja, ali i prošlih buna i ratovanja na rijeci
i u rijeci, na njenim obalama i njenom okruženju.
Da bi se što neposrednije približio kretanju vode i
prodoru svjetlosti Ibukić koristi više tehnika i to
ulje, akril, pastel a vrlo često kombinuje akril i
ulje. Pastel je upotrebljao kod naglašavanja složenijih
prostora dna rijeke i strujanja vode. To je izraženo
linijama odredenog pravca kretanja.
Taj ritam je najčešće neuhvatljiv, ali on je
prisutan kroz boju i potez kao izraz emocionalnog
toka.
Nekoliko radova u pastel tehnici je rađeno mirnije
izražavajući tišinu dubine ispod zelenotamnih
sedara. Sasvim je prepoznatljivo da je Ibukić ovom
izložbom najavio još šire likovno istraživanje na
ovu temu. Na to nas upućuje i jedan manji broj radova
na platnu uz korištenje raznih materijala iz rijeke i
sa njenih obala kao što su: pijesak, kamenje, krljušti
ribe, mahovina i trave. |
|