o
Mostujte sa nama
Arhiva
Adem Kaljanac - Vjecni simbol

Home Arhiva
Novi broj Obavjestenja Linkovi
Redakcija Pretplata Kontakt

Broj 101 (12 - nova serija)

Godina XXIII decembar-prosinac 1997./januar-sijecanj 1998.
Prethodna Sadrzaj Slijedeca

Gradimir Gojer
MESS
Teatralije

Da se nista nije desilo u Sarajevu posljednjih mjeseci desio se MESS.

Medjunarodni teatarski festival.

Zasto teatralije o MES-u?

Zato sto poslije MES-a nista u BH teatru nece biti isto, kao prije MES-a.

MES je bio praznik teatra, to je bio skup izlozaka najbolje teatarske vrste, u danasnjem svijetu, na kraju 21-og stoljeca. U tom i takvom ozracju izdvajam kao rijetko pogodke teatarske i umjetnicke zudnje predstave: OPERETKA, TRANSPORTING, OTELO, kao i domace: Sarajevske predstave "KRAJ IGRE" - Pozorista mladih Sarajevo i "KRALJ UMIRE" KAMERNOG TEATRA 55.

Te predstave svjedocile su o snazi ovovremenog teatra.

U tim predstavama zrcalila je energija postmodernisticne teatarske fuge. U tim predstavama glumacka igra, najizrazenija u pojedinacnim kreacijama Admira Glamocaka, Dragana Jovicica, te u kolektivnoj glumackoj gesti "Operetke" usadio se opori okus teatra s kraja naseg stoljeca.

Ako je nesto na MES-u bilo, posebno relevantno, ako je nesto dominiralo ovim Festivalom, onda je to predstava Slovenskog mladinskog gledalisca "SILENCE, SILENCE, SILENCE", autora i reditelja Vite Taufora.

Sajlens, Sajlens je predstava komunikatibilnog zatvorenog sustava, hermetike teatarskog znaka, bitna za prekid komunikacija i za carolijsku muziku tisine.

U toj predstavi na teatarski relevantan nacin desavaju se bukvalna cuda teatra, glumacki gest korespondira sa virtuoznoscu cirkuskog znaka, sa pehlivanstvom i o neobicavanjima prvoklasne teatarske vrste.

DIZDAR

I ovih se dana u nasoj javnosti zacinje, a u povodu 80-te obljetnice rodjenja Mehmedalije Maka Dizdara, nikad zatvoreni diskurs o nacinima na koji treba interpretirati, na teatarskoj pozornici, kako scenski vizualizirati poetsko biserje ...

Taj zanimijivi problem koji teatrologiju i teatarsku znanost "proganja" od antickih vremena do danas pokusala je u verziji Narodnog pozorista iz Sarajeva i SARTR-a rjesavati Dubravka Zrncic-Kulenovic sa odlicnim suradnicima za glazbu Asimom Horozicem i Radom Nuic.

Ako je nesto bilo na nivou Dizdareve poezije, njegovih astrala, nedodjija i carolijskih sfera, onda je to glazbena vrpca ove predstave ...

Da je cijeli poduhvat imao tezinu glazbenog djela bili bismo na putu da ozbiljna pitanja kazalisne interpretacije poezije razrijesimo ...

Ovako, uz odlicnog Izudina Bajrovica i zanimijivu kreaciju skupine glumaca (Masic, Zupcevic, Becic, Tulic, Kisevic... ) treba ocekivati da se pjesniku "Suncanog kristosa" i "Brotnjica" priblizimo i u skoroj buducnosti nadjemo teatarske adekvate sferici njegovih literarno - filozofskih upita ...

BOLEST MLADEZI

Na tragu jedne studentske vjezbe sa Akademije scenskih umjetnosti u KAMERNOM TEATRU 55 nastala je predstava, kao prva ovogodisnja premijera-inscenacija djela "BOLEST MLADEZI" Ferdinanda Bruknera.

Taj teatarski topos zasnovan na izvornoj ekspresiji glumacke igre najmladjih sarajevskih glumaca u stvari je pokazao ono sto karakterise glumacku generaciju fen d sijekla, robusnost, brzi govor i temeljna emocija kao nukleus moguceg scenskog dogadjaja.

U ovoj predstavi postmodernisticne fakture, sa odlicnim scenografskim okvirom Osmana Arslanagica, ubjedljivoscu glumackog dozivljaja izdvajaju se dvije glumice: Selma Alispahic i Sadzida Setic.

Da je samo izvojstio ove dvije emotivne "pandore" reziser Admir Glamocak zasluzio bi visoku ocjenu za svoj rad na ovom projektu. Ova predstava uspostavila je visoki teatarski domet, za sva buduca teatarska ulaganja u ovoj sezoni ali i van nje ...

Prethodna Sadrzaj Slijedeca

Senad Lizde - Velagicevina

Home Arhiva
Novi broj Obavjestenja Linkovi
Redakcija Pretplata Kontakt

Casopis Most je upisan u evidenciju javnih glasila R BiH pod brojem 536 od 30.11.1995.
i oslobodjen je placanja poreza na promet.
ISSN 0350-6517

Na vrh

Copyright 1995-1999 Casopis Most Mostar Bosna i Hercegovina
Sadrzaj obnovljen: 22-01-2005

Design by 1998-1999
HarisTucakovic, Sweden
oo