Most - Index
Most - Pretplata
Mustafa Skopljak: Svjetlom i tamom, kombinovana tehnika [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 184 (95 - nova serija)

Godina XXX mart/ožujak 2005.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Izet Handžić
Slobodan N. Dimitrijević: Slike

Umjetnička galerija Brčko-distrikt

Vrijeme bi bilo za jednu veliku retrospektivu, da nije bilo kako jeste. Slobodan Dimitrijević je preko trideset godina radio kao likovni pedagog. Nije imao vremena slikati samo za izložbe, ali su zato njegovi učenici postizali značajne rezultate i vremenom i sami postajali akademski slikari. I po tome se za Slobodana Dimitrijevića može slobodno reći da je učenicima predavao ljubav za slikarstvom. Za pedagoški rad odlikovan je 1981. godine Ordenom rada sa srebrnim vijencem SFRJ.

Dugogodišnji pedagoški rad ostavio je vidnog uticaja i na nastavnika: metodičnost, postupnost u izgradnji slike. Pedesetak eksponata na izložbi u Brčkom predstavlja Dimitrijevića kao slikara izgrađenih i sazrelih stvaralačkih postupaka neovisno od slikarske tehnike u kojoj se ispoljavao, ili slikarskog usmjerenja kome se priklanjao. Na izgrađivanje raznolikih slikarskih sposobnosti tjerao ga je upravo njegov pedagoški rad.

Plakat sa izložbe Slobodana N. Dimitrijevića

Plakat sa izložbe Slobodana N. Dimitrijevića

Ova izložba Slobodana Dimitrijevića nije retrospektiva u uobičajenom smislu riječi. Ona ne pokazuje odakle je slikar počeo. Na slikama nema godina nastanka. To je poznato jedino Slobodanu Dimitrijeviću. Pa ipak, ovo je revijalna retrospektiva njegovih stvaralačkih interesovanja, i to od onih dana kada je slikar počeo davati zrela i veoma uspjela umjetnička ostvarenja. Sve govori o širini stvaralačkih sposobnosti.

Crtež ”Starci” je pun linijske deskripcije o tragovima života. Dimitrijević je izložio niz uspjelih portreta, ali je pravo majstorstvo portretiranja ispoljio u strogom, jednopoteznom akvarelu: Mejra, Iša, Prosjakinja.

Pejzaž slikari biraju, ukoliko ne slikaju neki zamišljeni, ili hipotetični, ali mrtvu prirodu uvijek sami aranžiraju. Realističke mrtve prirode Dimitrijević je sadržajno obogatio, a gledaoca uvukao u semantičko polje i uputio ka traženju poruka: ”Mrtva priroda sa ikonom”, ”Mrtva priroda sa položenim glinenim ćupom” čije otvoreno ždrijelo zjapi na gomilu paprika pred sobom, i koje će najvjerovatnije završiti u ćupu kao zimnica, ali poslije slikanja.

Realistički su slikane i dunje na bijelom stolnjaku. ”Jesen u polju” je u tom pogledu izuzetak kao spontana, ali efektno ostvarena gestulna ekspresionistička eksplozija, ali dekorativna kao i većina eksponata ovdje.

Posebno je zanimljiv ciklus Dimitrijevićevih slika ostvarenih na način kubizma. Na jednom broju slika objekt na platnu je konstruiran od apstraktnih i geometrijskih oblika. Oni su ovdje konstanta likovnog jezika, a mijenjaju se samo odnosi medu bojama i likovni efekti. Dok se na jednim slikama predmet razlaže u jedinstvenu likovnu strukturu, ili reducira na geometrijske forme, na drugima se kubističkim elementima predmet konstruira.

Da se radi o izgrađenom i prostudiranom postupku, lahko je uočljivo po raznovrsnosti motiva koje je Dimitrijević obuhvatio svojim kubizmom: ”Mrtva priroda sa kriškama lubenice”, ”Otmica Leukipovih kćeri”, ”Požar”, ”Rugovska igra”, te portreti. Na nekolicini slika figura se u stvaralačkoj igri skoro sasvim gubi, a nju zamjenjuje drama kubističkih elemenata, u kojoj ima dosta lirskog. Dimitrijević se duže vrijeme bavi i minijaturnim slikarstvom prizora koji nas na metaforičan i alegoričan način upućuju na poruku.

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Klas centar Mostar

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2005-05-29

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden