Most - Index
Most - Pretplata
Ekrem Handžić: Stari most [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Broj 175 (86 - nova serija)

Godina XXIX juni/lipanj 2004.

Latinica · Ћирилица · Transliteration

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Inga Dragoje-Mikulić
Mostarski likovni krug

u povodu Dana Matice Hrvatske 2004.

Inicijativom Matice Hrvatske Mostar ovo predstavljanje likovnih umjetnika jedan je od prvih pokušaja stvaranja uvida u likovnu situaciju u gradu nakon rata. Naravno da je takvih pokušaja bilo i ranije, ali uspoređujući izložbu Centra za kulturu ”Mostarski likovni izraz” rađenu 2000. godine, te skupnu izložbu iz 2002., naziva ”Mostarski likovni krug” i ovu ”matičinu”, čini se da su sve tri imale itekako dobar razlog da budu rađene i priređene, kako zbog autora, tako i zbog publike.

Jusuf-Jusa Nikšić: Nešto poslije I, kombinirana tehnika

Jusuf-Jusa Nikšić: Nešto poslije I, kombinirana tehnika

”Mostarski likovni izraz” pokazao je nastanak sjajne likovne scene koja se rađala 70-tih godina u Mostaru kroz djela Karla Afana de Rivere, Mirka Kujačića, Mehe Sefića i nastavljala kroz zaštitne znakove likovnosti 70-tih godina Nikolu Njirića, Jusufa Nikšića, Vladu Puljića.

Florijan Mićković: SkulpturaIzložba ”Mostarski likovni krug” (J. Nikšić, V. Puljić, M. Soldo, N. Njirić, F. Mićković, K. Ledić, S. Pezo, M. Begović, Z. Melcher, N. Acković, D. Nikolić) prikazuje pojedine autore kao sinonime generacija, a time i određenog likovnog shvaćanja. Ona je prezentirala likovnu scenu posljednjih dvadesetak godina prošlog stoljeća, a prikazana je više puta (Split, Beograd, Sarajevo) kao reprezentativan povijesni osvrt.

I ovaj posljednji uvid govori o određenim važnim i vrlo uočljivim promjenama u mostarskoj likovnoj sceni. Naime, više od polovine predstavljenih autora pripada mlađoj generaciji koja je nedavno završila školovanje na Likovnoj i Pedagoškoj akademiji, i koja ima svoje očite potencijale u radovima B. Jovanovića, V. Vuge, V. Mićkovića, D. Pehara, te posebno Marija Šunjića i Dalibora Nikolića, mladića koji pokazuju istinsko uvjerenje i energiju svojim radovima. Naravno da su njihov profesionalni razvoj i predstavljanje danas tako nužno, vezani i za okolnosti koje nisu posebno povoljne; osim obaveznog obrazovnog djela, vrlo se malo ulaže u likovnu kulturu, o čemu svjedoči stanje naših muzeja, galerija, rješavanje statusa samostalnih umjetnika, ateljea.

Vrlo važna značajka ove izložbe je i jasni generacijski diskontinuitet, kojega smo i ranijih godina bili svjesni, ali je sada posebno uočljiv. Nedostatak srednje generacije likovnih umjetnika, a time i određenih likovnih izraza, poput apstrakcije ili enformela, tako svojstven upravo toj generaciji ovdje se posve potvrđuje. Danas predstavljeni B. Sesar, S. Pezo i Lj. Rajković, te M. Begović čiji radovi nisu izloženi, tek su mali dio te generacije, koja je trebala stvoriti sponu između lirskog realizma starijih i novih medija kojima su okrenuti mladi.

Vladimir Puljić: Suncokreti u zdjeli

Vladimir Puljić: Suncokreti u zdjeli, ulje na platnu, 2002.

Bez obzira na sve činjenice o prirodnim i razumljivim promjenama unutar naše likovne scene, ne zaboravimo vjerojatno najvažniji razlog ovakvih prikaza, a to je umjetnost. Ona je proizvod onog zdravog, najsvjesnijeg i najintimnijeg djela umjetnika, onog koji je vezan za stvaralaštvo svih ljudi njegovog vremena. Ova izložba opravo pokazuje susret jedne stare i jedne nove koncepcije vremena: stare koja se zasniva na onome što je individualno, a nova na onome što je univerzalno. Obje naravno, bez obzira koju osobno odabrali, znaju da umjetničko djelo ne igra tako pasivnu ulogu da bude samo konzumirano – već ima i ulogu aktiviranja, u onoj mjeri u kojoj potiče spoznaju i ambicije gledatelja.

Prethodna · Sadržaj · Naredna

Ekrem Handžić: Stari most [Povećaj]

Index · Novi broj · Arhiva · Traži · Info · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Zadnja izmjena: 2004-07-10

ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden